Tuesday, September 23, 2014

Chartres on my mind +video



In de ochtend douw/kou pakte ik mijn tent in. Mijn gedachten gingen naar de stad Chartres, dit moest haalbaar zijn. Op de kaart lijkt het natuurlijk niks in een rechtenlijn. Al gaan de wegen hier niet altijd in een rechtenlijn.

Villa Savoye deed ik onderweg ook nog aan. Dit is een gebouw in Poisy wat komt uit 1928 en is ontworpen door Le Corbusier. Een architect die me altijd al heeft geboeid, hoe kan je zo vooruit denkend ontwerpen. Chartres zou nog 30 km moeten zijn, het werd geen vroege aankomst dit keer wist ik al. 7 uur kwam ik dan ook aan in een Jeugdherberg in Chatres.

Mijn moeder had mij er op geattendeerd dat ik als klein kind al onder de indruk was van de Kathedraal. Ze had gelijk ik was opnieuw verbaasd van zijn grote en mooie versieringen.

No comments:

Post a Comment