Monday, September 22, 2014

3 days of #vmadventure

20 September 2014 klaar voor avontuur



Day 1 #vmadventure

De eerste dag was niet de makkelijkste dag er moest afscheid worden genomen van familie en vrienden. Laurent van de Vrede fietste mee tot aan Rilland en schudde daar de hand. Onder weg zochten al diverse fietsers aanspraak waaronder Tom Middelkamp wielrenner bij Aerocycling.
Hij liet me zijn favoriete wegen in zijn omgeving zien. De route ging langs de Schelde waarna ik afboog richting Aalst om zo in Geraardsbergen de tent op te zetten.




 Day 2 #vmadventure Geraardsbergen - Cambrai

Na mijn gedeeltelijk natte tent in gepakt te hebben vertrok ik in de regen richting Valencienes. Onderweg natuurlijk nog wel even een plaatselijke Geraardsbergse Mattertaar eten en weer verder in regenjas en regenbroek. Na Valencienes ging op zoek naar een camping. Wat zag mijn oog een groep caravans bij elkaar dus ik daar heen. Rijd ik ineens een een carvanpark van zigeuners op, nee dan toch maar een andere camping zoeken. Dus ik door naar Cambrai en daar stond ik samen met vele andrere campers en carvans naast een ander tentje.






Day3 #vmadventure Cambrai - Creil

De tent was weer nat van de condens dus daar zat niks anders op dan met een natte tent op pad te gaan Ik wist dat dit niet de mooiste route ging worden omdat ik dit gebied al eerder had verkend op mijn Parijs - Terneuzen tocht. Afijn gewoon door stoempen en zorgen dat ik deze saaie Calais polder achter me laat. Rustig was het niet tussen als het vracht verkeer en de fransozen die net zo graag hard gaan als ik. Ze letten in ieder geval wel op dus ik voelde mij geen moment onveilig Na een lunch in Roye zet ik mijn tocht voort naar St denis. Bij Creile vond ik een natuur camping in een bos. Met Wifi dus vandaar dit verslag.


3 comments:

  1. Super gaaf toines! Wat een blije bakkes op dat filmpje, helemaal in je element! Hou ons op de hoogte. Laters, Toi

    ReplyDelete
  2. Hoi Antoine, geweldig je belevenissen, je bent al aardig op weg. Doe voorzichtig onderweg!
    En leuk die anekdote over het zigeunerkampje, deed Jan ook altijd als we in Frankrijk op vakantie waren, zag hij zo'n kampje en zei: "daar gaan we kamperen" en dan wij in koor: Neeeeeeeeehhhhhhh !!!
    Bon voyage, hartelijke groeten van Jan en Marjanne

    ReplyDelete
  3. Mooie eerste dagen Antonio! Je trapt aardig door zie ik...

    ReplyDelete